برنامه کامل بازی‌های استقلال در فصل فوتبالی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پرسپولیس برای جذب اخبار هر کاری می‌کند برنامه کامل بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۴ زمان بازی استقلال و پرسپولیس مشخص شد چه کسانی در پرونده فساد فوتبال احضار و دستگیر شدند؟ مدیرعامل پیشین باشگاه شمس آذر قزوین آزاد شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آقای گل لیگ برتر هم بازی مهدی قایدی| تشکیل یک زوج جذاب ایرانی در امارات سید مهدی رحمتی سرمربی هوادار شد وینگر برزیلی در راه تبریز؟ کسب مقام سوم لیگ برتر شمشیربازی کشور توسط دختران خراسانی سرپرست استقلال معرفی شد مراسم بدرقه رکاب‌زن المپیکی ایران برگزار شد هرگز نخورد آب زمینی که بلند است | درباره پهلوان پوریای ولی کادر فنی نکو بدون تغییر در فصل جدید رئیس هیئت تیراندازی استان خراسان رضوی: ۸ میلیارد تومان برای قهرمان پروری نیاز داریم شرط‌وشروط گولسیانی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس بلاتکلیفی عامل مصدومیت یامگا| حامدی‌فر در اتاق انتظار پرداخت بدهی ساپینتو در اولویت باشگاه استقلال احتمال لغو اردوی پرسپولیس در هلند پیروزی بیرانوند و استعفای درویش؟
سرخط خبرها

اشجاری: ۲۱ هفته شکست‌ناپذیری استقلال تحسین‌برانگیز است| استفاده از چمن مصنوعی یعنی خیانت به فوتبال!

  • کد خبر: ۱۰۱۸۰۵
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
اشجاری: ۲۱ هفته شکست‌ناپذیری استقلال تحسین‌برانگیز است| استفاده از چمن مصنوعی یعنی خیانت به فوتبال!
سرمربی سپیدرود رشت در خصوص عملکرد استقلال در لیگ برتر گفت: تیم مجیدی عالی کار کرده، هرچند هنوز برای پیش‌بینی در خصوص قهرمان لیگ برتر زود است.

علیرضا زمانی/ شهرآرانیوز، حسن اشجاری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در مورد وضعیت سپیدرود اظهار کرد: روز اولی که تیم را تحویل گرفتیم، فقط اسمی از سپیدرود باقی مانده بود و هیچ چیزی وجود نداشت. از صفر و بدون هیچ پشتوانه‌ای کار را شروع کردیم. می‌دانستم با چه مسائل و دشواری‌هایی مواجه می‌شوم، ولی از روز اول گفتم هرچقدر هم در آستارا، فومن، بندرعباس و ... موفق عمل کنید، اما کار در تیم ریشه‌داری مثل سپیدرود متفاوت است. سپیدرود، تیمی ست که تمام ایران آن را می‌شناسند. این چالش را انتخاب کردم، چون همیشه هم دوست داشتم کار سخت را انجام دهم و به همین خاطر سپیدرود را با همه حواشی و مسائلی که پیش آمد انتخاب کردم.

وی افزود: با وجود همه افکار و نظرات منفی که نسبت به حضور من در فوتبال رشت وجود داشت، می‌دانستم که با عملکرد و نوع رفتارم و سلامت کاری که سرلوحه کار خود قرار داده‌ام، نظرات عوض خواهد شد. خوشبختانه این اتفاق با ثبت نتایج مناسب و جذب نفراتی که کسی فکر نمی‌کرد با توجه به وضعیت بغرنج سپیدرود، بتوان آن‌ها را به رشت آورد رخ داد.

اشجاری تاکید کرد: این بازیکنان به احترام ما و به خاطر نام بزرگ سپیدرود آمدند و قرارداد بستند. کار را شروع کردیم با اینکه هنوز هیچ بودجه‌ای مصوب نشده بود، هیچ اسپانسر و پولی نداشتیم و در شرایطی خاص و سخت وارد مسابقات شدیم.

بازیکن سابق تیم ملی گفت: همه چیز خوب پیش رفت و نتیجه خوبی گرفتیم، اما پنجره بسته و عدم اجازه استفاده از بازیکنان تاثیرگذاری که قرار بود از اول فصل به تیم اضافه شوند، کمی کار را سخت کرد. در کنار محدودیت‌ها بابت پنجره بسته، آسیب دیدگی بازیکنان هم متاسفانه رخ داد تا دست‌مان بسته‌تر شود.

چرا در سرسبزترین استان چمن ورزشگاه مصنوعی است؟

وی در مورد وضعیت چمن استادیوم‌های رشت و تاثیر شرایط نامطلوب این زمین‌ها در افزایش مصدومیت بازیکنان سپیدرود افزود: تا به امروز، تیم ما چهار رباط صلیبی، یک رباط داخلی و حداقل ۱۰ مورد پارگی همسترینگ و کشاله ران و ... داشته که تمام این موارد ناشی از تمرین و بازی در چمن مصنوعی است. در سرسبزترین منطقه ایران هستیم، ولی متاسفانه نمی‌دانم چه کسی این قانون من‌درآوردی را به وجود آورد تا در رشت چمن مصنوعی داشته باشیم. سازمان لیگ و فدراسیون خوشبختانه اعلام کردند که در لیگ برتر و دسته یک هیچ تیمی حق ندارد در چمن مصنوعی بازی کند. امیدوارم مسئولین به خودشان بیایند و حداقل جلوی خیانت در حق نسل جوان و نسلی که در حال آموزش و یادگیری فوتبال است، گرفته شود. قطعا تاثیر منفی بازی روی چمن مصنوعی بی‌کیفیت، بعدا در فوتبال این بازیکنان و در بدن و عضلاتشان مشهود خواهد بود. متاسفانه به خاطر بازی و تمرین روی چمن مصنوعی، استعداد‌های خوب و نابی را از دست می‌دهیم. الان تمام تیم‌های پایه استان گیلان، خصوصا شهر رشت در چمن مصنوعی کار می‌کنند که زمینه‌ساز فاجعه خواهدبود.

وی افزود: آقایان خودشان را راحت کردند و برای اینکه از نگهداری، کاشت چمن و آبیاری و مسائل دیگر فرار کنند خیلی راحت یک موکت پهن می‌کنند و به پیمانکار تحویل می‌دهند و به صورت موریانه‌ای از آن استفاده می‌کنند که نتیجه آن وضعیت فعلی است که در ورزشگاه سردار جنگل و عضدی می‌بینیم.

اشجاری در خصوص آخرین وضعیت آماده‌سازی ورزشگاه شهید عضدی رشت افزود: به ما گفته شده که قرار است زمین چمن این ورزشگاه، طبیعی شود، البته فکر کنم این پروژه نه تنها به پایان فصل جاری، بلکه به عمر من هم قد نخواهدداد. امید ما به فوتبالی و ورزشی بودن آرمان، مدیرکل ورزش گیلان است و امیدوارم با حضور او در راس ورزش گیلان شاهد اتفاقات خوب و تاثیرگذاری در فوتبال گیلان و رشت باشیم.

آرامش، کلید موفقیت استقلال در لیگ برتر است

بازیکن اسبق استقلال در مورد صدرنشینی این تیم در لیگ برتر گفت: فرهاد طی ۳ دوره‌ای که هدایت استقلال را بر عهده گرفته، اولین سالی است که از ابتدا خودش تیم را بسته که نتیجه آن را می‌بینیم. ضمن اینکه مدیریت خوب و فوتبالی در این تیم وجود دارد و تنش‌هایی که در سالیان گذشته بین مدیرعامل، هیئت مدیره، بازیکنان و هواداران وجود داشت، امسال خیلی کمتر شده و تاثیر این آرامش را در تیم فعلی استقلال می‌بینیم. ثبت چنین رکورد و فراهم شدن چنین شرایطی، آیتم‌های مختلفی را می‌طلبد، از بازیکنان و کادرفنی مناسب تا یک اتاق فکر و مدیریت خوب. این فضای مناسب امیدوارم تا پایان فصل ادامه داشته باشد و منجر به قهرمانی استقلال شود.

شانس بالای برنده دربی برای قهرمانی؟

اشجاری در خصوص پیش‌بینی‌اش از قهرمان لیگ و دربی پایتخت گفت: هنوز چیزی مشخص نیست و قطعا در هفته‌های آینده اتفاقات زیادی رخ می‌دهد، خصوصاً پنج هفته پایانی خیلی تاثیرگذار است. دربی می‌تواند کار استقلال را برای قهرمانی راحت‌تر کند و امیدوارم که این بازی با نتیجه‌ای مناسب برای استقلال به پایان برسد. روندی که در استقلال می‌بینیم روند مثبت و خوبی است، نتیجه گرفتن و تلاش برای حفظ صدرنشینی. ۲۱ هفته نباختن کاری بزرگ و تحسین‌برانگیز از سوی کادر فنی، بازیکنان و مجموعه باشگاه استقلال است.

اشجاری در رابطه با انتقاد‌ها از کمبود ستاره در استقلال این فصل، درمقایسه با دورانی که خودش لباس استقلال را به تن می‌کرد، گفت: نسل بازیکنان عوض شده است. زمانی که ما بازی می‌کردیم، مهدی رحمتی خودش یک وزنه و بازیکن تاثیرگذار بود. فرهاد مجیدی، جواد نکونام، مجتبی جباری، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری و بازیکنان دیگری که همه تاثیرگذار و موثر بودند، در تیم حضور داشتند و می‌توانستند در لحظه نتیجه را تغییر دهند.

وی افزود: خریدن ستاره هنر مدیریت و وابسته به منابع مالی است. طبیعی است که امسال و سال گذشته هم استقلال ستاره‌های بزرگ زیادی را به خدمت گرفته، ولی جمع کردن بازیکنان بزرگ و مدیریت کردن آن‌ها کار سختی در فوتبال ایران است. در دورانی که ما حضور داشتیم، فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل و قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم، در این کار تبحر خاصی داشتند. استقلال بازیکنان و مهره‌های خیلی خوب و تاثیرگذاری دارد و قطعا می‌تواند با همین نفرات در لیگ و جام حذفی موفق شود و حتی در جام باشگاه‌های آسیا در صورت حضور می‌تواند تیم قابل احترامی باشد.

وی در مورد استفاده استقلال و مجیدی از دفاع ۳ نفره گفت: استقلال از زمان استراماچونی به سیستم سه دفاعه روی آورد و بعد از حضور فرهاد مجیدی نیز فرهاد تصمیم گرفت با همین سیستم ادامه دهد و خودش هم به سیستم سه دفاعه علاقه‌مند بود. وقتی ابزار لازم را داشته باشید و بتوانید از بازیکنی که توانایی بازی در دفاع سه نفره را دارد استفاده کنید قطعاً ارنج سه دفاعه ارجحیت دارد و به تیم کمک می‌کند، زیرا با توجه به برتری عددی که هم در یک سوم میانی و هم یک سوم دفاعی حریف ایجاد می‌شود، تیمی که سه دفاعه بازی می‌کند را تیم برتر میدان می‌کند. استقلال هم از این حربه و شیوه به نحو احسن استفاده می‌کند.

نتیجه‌گرایی در لیگ برتر ایران!

وی در خصوص کیفیت لیگ برتر امسال گفت: با توجه به نتایج و کم‌گل بودن بازی‌ها کاملاً مشخص است که اکثر تیم‌ها و مربیان به دنبال کسب نتیجه هستند و تیمی جز سپاهان به دنبال ارائه فوتبال زیبا نیست. من بازی‌های سپاهان را دنبال می‌کنم و این تیم در تمام بازی‌ها برتری مالکیتی داشته است و این نشان‌دهنده این است که تیمی کاملاً هجومی است. به جز سپاهان اکثر تیم‌ها نتیجه‌گرا هستند و می‌خواهند به هر قیمتی نتیجه لازم را کسب کنند و موفق شوند و توجه زیادی به ارائه فوتبال زیبا ندارند. این موضوع کیفیت لیگ را پایین آورده است.

وی در مورد جدایی مدافعان اصلی استقلال و تاثیر این تغییرات بر تیم گفت: قطعا جدایی مدافعان تاثیر زیادی در روند تیم دارد. هم سیاوش یزدانی و هم حسین مرادمند بازیکنانی هستند که در روند نتیجه گیری استقلال خیلی تاثیرگذار بودند و در اکثر بازی‌ها نیز حضور ثابت داشتند و به یکباره جدایی آن‌ها نیازمند جایگزینی نفرات مناسب است. فکر می‌کنم نفرات جایگزین می‌توانند خوب و موثر عمل کنند، ولی لیگ هر چه به روز‌های آخر نزدیک می‌شود حساس‌تر می‌شود و استرس و فشار روانی روی بازیکنان زیاد است و طبیعی است در چنین شرایطی از دست دادن دو بازیکن سطح بالا در روند کاری تیم تاثیر منفی دارد. امیدوارم با اضافه شدن مدافع برزیلی، ضعفی که معتقدم استقلال همچنان در کار دفاعی خودش دارد بتواند برطرف کند و به حداقل برساند تا بتواند با این روند خوبی که در فاز هجومی دارد در نهایت به قهرمانی دست یابد.

سرمربی سپیدرود در پایان گفت: خوشبختانه مالک جدید سپیدرود تا امروز ۳۰ درصد پرداختی داشته که جای تشکر دارد و امیدوارم در ادامه بتوانند از ما حمایت کنند و این حمایت از تیم سپیدرود دریغ نشود تا این تیم بتواند در آرامش به کارش ادامه دهد. تیم سپیدرود به مانند سپیدرود همیشه رود خروشان بوده و پرتلاطم بوده و حاشیه‌های فراوانی وجود داشته است.

وی افزود: وقتی در فضایی آرام کار کنیم، رضایت طلبکاران فراهم شود و پنجره تیم باز شود، طبیعتا شرایط بهتر خواهدشد. با آرامش و بی‌حاشیه، سپیدرود می‌تواند در سال‌های آینده دوباره به سطح اول فوتبال برگردد. نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا در لیگ امسال به عنوان مدعی صعود عملکرد خوبی داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد، انتظار هواداران را برآورده کرده‌ایم و اگر این اتفاق نیافتد، مطمئن باشید تیمی ساخته شده که برای هواداران و جامعه فوتبال قابل احترام است و ان‌شاءالله در سال آینده با آرامش و شرایط مالی خوب می‌تواند با هر سرمربی که در راس کار باشد، یک تیم خوب و منسجم را تشکیل دهد، چون در حال حاضر ما جوانان خوب و تاثیرگذاری داریم.

سپیدرود چشمه بازیکن‌سازی گیلان

اشجاری گفت: سپیدرود در حال حاضر چشمه بازیکن‌سازی فوتبال گیلان است. با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارم و همه در رده سنی زیر ۲۳ و زیر ۲۱ سال هستند، قطعا آینده فوتبال گیلان درخشان خواهدبود و همه این بازیکنان در آینده بازیکنان تاثیرگذارس در لیگ برتر خواهند بود و بیشتر در موردشان خواهیم شنید. نهایت تلاشمان را می‌کنیم که امسال بتوانیم صعود کنیم و این صعود قطعا در کنار همدلی هواداران و مالکیت خوب و منسجم از نظر مالی و حمایتی دور از دسترس نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->